Štěstí přeje připraveným

Slaninový oříšek - ta správná energie na cesty

25.03.2014 11:28

Minulý rok v létě jsem zaznamenal sportovní aktualitu z nějakého cyklistického závodu týmů. Kdy a kde přesně si už nevzpomenu, ale to není ani tak zajímavé. Co mi utkvělo v hlavě, byla informace, že členové týmu během závodu hubnou a to i přesto, že denně každý sní kilogram těstovin. Kdo si četl mé články už ví, že těstoviny pro mě nejsou úplně nejlepší řešení, jak nabrat kalorie.

 

A tak se mi v hlavě vedle této informace usídlil i brouk v podobě toho, jak udělat nějakou svačinkovou porci, aby dokázala pokrýt zvýšené nároky na výdej energie a já jsem nemusel sahat po muslli tyčinkách, které jsou více cukr než cokoli jiného a já po nich dostanu brzy hlad. Nebudu vás napínat, na mé olíbené stránce www.instructables.com jsem získal inspiraci v podobě slaninových oříšků.

 

  

 

Na suché pánvi jsem opražil plátky slaniny a až byly křupavé, tak jsem je nalámal do misky. Na části vypečeného sádla jsem orestoval směs ořechů (mandle, lískáče, kešu, para, pekany) a na závěr pražení jsem na nich nechal zkaramelizovat lžičku cukru(ale posloužil by i med). Oříšky jsem pak přidal ke slanině, přidal chilli a sůl a promíchal. Lehce dekadentní pamlsek plný koncentrované energie a navíc dělaný tak, aby vám nezvýšil moc glykemii a vy tudíž nedostali po pozření brzo hlad. Vše pěkně hotové během chvilky a na jedné pánvi. Teplé jsou super, ale studené více křupou, pokud bych si je pak vzal někam na cestu, tak bych přibalil jedno jablko, které taky dlouho vydrží, vláknina z něj vykompenzuje případný cholesterol a přidá objem vaší stolici. Taková kombinace je pak číslo jedna pro survivalové jídlo na celý den.

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno službou Webnode